مقالات جدید

5 ویژگی مهم در انتخاب صندل طبی مناسب

5 important features in choosing the right medical sandals 5 ویژگی مهم در انتخاب صندل طبی مناسب

صندل‌ طبی در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار موجود است. ایا واقعا تمامی آنها مانند اسمشان طبی هستند و برای سلامتی پا مفیدند؟ در واقع یک صندل طبی خوب باید دارای استانداردهایی باشد که در ادامه قصد داریم با معرفی این استانداردها شما را در یک خرید درست و اصولی راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

صندل‌ ها چه از نظر مد و چه به لحاظ کاربرد، یک انتخاب عالی برای خنک نگه داشتن پاها در روزهای گرم هستند علاوه بر آن در بسیاری از مشاغل نظیرپرستاری و یا افرادی که به جهت نوع کار خود ساعات زیادی مجبور به پوشیدن کفش میباشند انتخاب صندل مناسب جهت کاهش آسیب به ستون فقرات و جلوگیری از درد و بیمارهایی کف پا توصیه میشود . با این حال همه صندل ها از نظر کارآیی شبیه به هم نیستند. ب

رخی از آنها فقط ظاهر فشن و مد روز دارند و ممکن است موجب بروز درد و خستگی در پاها شوند. صندل‌ هایی که طراحی غیراستاندارد دارند، اغلب به بروز تاول‌ های دردناک و درد در پاها منجر می‌شوند.

بیشتر بخوانید : مزایای استفاده از صندل طبی

5 ویژگی مهم در انتخاب صندل طبی مناسب

کفی صندل طبی : کفی صندل طبی باید طوری طراحی شده باشد که قوس کف پا را به خوبی در بگیرد و از این قسمت پشتیبانی کند. این شکل طراحی مانع از بروز خستگی در عضلات شده و احتمال گرفتگی آن ها و ظاهر شدن تاول ها را کمتر می کند. همچنین باید جاذب و با قابلیت تبادل هوا باشد. صندلی طبی با پوشش پارچه‌ای باشد احتمال عرق کردن یا لیز خوردن را کاهش میدهد .

پاشنه صندل طبی :به هیچ عنوان نباید ارتفاع پاشنه صندل شما از ۴ سانتی متر بیشتر شود. این عدد با انجام تحقیقات دقیق به دست آمده است.پاشنه 3 سانت باعث می شود کمترین فشار به پاها، ران ها و کمر وارد شود. کفش های پاشنه بلند به میزان بسیار زیادی فشار بر پاشنه پا را افزایش می دهند. این میزان تا هفت برابر حد معمول اندازه گیری شده است.پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث می شود وزن بدن به طور مساوی روی پاها تقسیم نشود.  این موضوع باعث کوتاه تر شدن عضلات ساق پا و ضخیم تر شدن تاندون ها می شود.

5 ویژگی مهم در انتخاب صندل طبی مناسب

اندازه و تناسب صندل طبی :برای پیدا کردن یک جفت صندل راحت و اندازه, تناسب یک فاکتور مهم و تاثیرگذار روی تصمیم‌گیری است. سایز پا باید اندکی کوچکتر از زیره صندل باشد و پا نباید از جلو، کناره ها یا پشت صندل بیرون بزند.مطمئن شوید که قسمت جلوی صندل، جای کافی برای جا گرفتن عرض تمام انگشتان پا را دارد. اگر هم اندازه صندل زیاد از حد بزرگ باشد، پاها داخل آن لیز می‌خورد و همین امر می‌تواند منجر به بروز تاول روی انگشت‌ها، پاشنه یا حتی کف پا شود.

جنس صندل طبی :جنس چرم صندلهای طبی یا بندهای پارچه‌ای آن کمک می‌کنند پاها نفس بکشند و از تاول زدن جلوگیری کنند. بندهای رویه صندل اگر از جنس نایلون یا پولی‌اورتان باشند برای استفاده در آب مناسب هستند.

تهویه مناسب : جنس رویی صندل طبی باید طوری باشد که تهویه داخل صندل برقرار باشد. این تهویه برای عرق نکردن پا ضروری است.

برای مشاهده و خرید روی کلمه صندل طبی کلیک نمایید .


صندل طبی

صندل طبی پرستاری

قیمت صندل طبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *