مقالات جدید

با صندل طبی ارتوپدی آشنا شوید

با صندل طبی ارتوپدی آشنا شوید

صندل‌ طبی  راحت و زیبا نیاز هر زن و مردی در زمان اوقات فراغت خود یا استراحت پس از یک روز کاری در خانه است . صندل‌های ارتوپدی بسیاری در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف برای آقایان و خانم‌ها موجود است که تمام ویژگی‌های راحتی و پشتیبانی بسیار عالی از پا را دارا می‌باشند. بنابراین حتی برای استفاده از کفش‌های راحتی در اوقات فراغت خود، نیازی به نگرانی درباره سلامتی پاهای خود نخواهید داشت.پرونیشن بیش از حد، صافی کف پا و کمر درد و بسیاری دیگر از بیماری‌های پا را می‌توان با استفاده از کفش‌های ارتوتیک یا وسایل ارتوپدی، تسکین بخشید. حتی در طول روزهایی که اوقات فراغت خود را می‌گذرانید، و حتی درباره کفش‌هایی که تنها گاهی آنها را می‌پوشید، از سلامت پاهای خود غفلت نکنید و حتماً صندل‌ طبی و کفش‌های ارتوپدی مناسب پاهای خود را تهیه نمایید.
یافتن یک جفت صندل ارتوپدی مناسب که به درستی از پاهای شما پشتیبانی کند، برای برخی از افراد کار ساده‌ای نیست. اکثر صندل‌های معمولی که کف نازک و صافی دارند، پشتیبان مناسبی برای تاندون آشیل، قوس کف پا و انگشتان پا و پاشنه پای شما نیستند و وضعیتی که این صندل‌ها ایجاد می‌کنند برای کسانی که سابقه آسیب دیدگی پا یا تغییر شکل پا را دارند، حتی بدتر نیز می‌باشد. به عنوان مثال کسانی که از درد پاشنه پا (فاسئیت پلانتار) رنج می‌برند به کفش‌ها و صندل‌هایی احتیاج دارند که از قوس کف پاهای آنها پشتیبانی کرده و اندکی پاشنه پا را بلند کند. علاوه بر این، به افرادی که آسیب‌های مربوط به تاندون آشیل را تجربه کرده‌اند، توصیه میشود یک جفت کفش با پاشنه بلندتر بپوشند؛ زیرا پوشیدن صندل‌های معمولی برای مدت زمان طولانی ممکن است باعث کشیده شدن تاندون آشیل شود. کسانی که قوس کف پای بلند یا کف پای صاف دارند نیز در گروه آسیب پذیر قرار می‌گیرند. بنابراین باید به جای استفاده از صندل‌های معمولی، از کفش‌های حمایت کننده استفاده کنند. اگر تصادفاً جزو یکی از افراد آسیب پذیری که در بالا ذکر شد، می‌باشید؛ باید به دنبال صندل‌های بند دار با تکیه گاه مناسب و قوس کف پا باشید. 

مزایای صندل‌ طبی ارتوپدی

در این بخش، مزایای حاصل از انتخاب صندل‌های مناسب ارتوپدی را برای شما توضیح داده‌ایم. این کفش‌ها، وسایل طبی هستند که ممکن است توسط پزشک متخصص پا یا پزشک ارتوپد برای شما تجویز شوند. پوشیدن این وسایل به شما این امکان را می‌دهد تا سلامت پاهای خود در سال‌های آینده را حفظ کنید.
پشتیبانی: به طور کلی صندل‌های ارتوپدی نیز مانند کفش‌های طبی، با قوس، پاشنه و پشتیبانی مناسب خود، مزایایی برای شما به ارمغان می‌آورند که به شما این امکان را می‌دهند تا هنگام پوشیدن آنها شکل طبیعی پاهای خود را حفظ کنید.
تسکین درد: صندل‌های ارتوپدی که به خوبی مناسب پاهای شما باشند، می‌توانند راحتی و پشتیبانی مناسب برای کاهش درد پا، مچ پا و کمر درد را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید : مزایای استفاده از صندل طبی

زیبایی: امروزه صندل‌ طبی ارتوپدی شیک و زیبا در بسیاری از سبک‌ها و رنگ‌های متنوع، متناسب با ترجیحات شما در دسترس می‌باشند. بنابراین هیچ نیازی نیست برای راحتی از استایل مورد علاقه خود بگذرید.
 عرض‌ها: کفش‌ها و صندل‌های ارتوپدی با طول و عرض مختلف و در اندازه‌های بزرگتر موجود می‌باشند تا تمام اشکال و اندازه‌های پا و پاهای دچار مشکلات مختلف را در خود جای دهند.
مناسب برای پیاده روی: پیاده روی منظم، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد به فکر مشکلات آینده پاهای خود نیستند. کفش نامناسب می‌تواند آسیب‌ها و صدمات شدیدی به پاهای شما وارد کند. صندل‌های ارتوپدی را می‌توان برای پیاده روی استفاده کرد و این امر به حفظ تحرک شما کمک می‌کند.
سلامتی: پوشیدن کفش‌ها و صندل‌های ارتوپدی می‌تواند سلامت پاهای شما را بهبود بخشیده و در بهبود مشکلات خاص پا، به شما کمک کند. این امر شما را از انجام جراحی‌ها و درمان‌های گران قیمت برای پا، نجات می‌دهد.

ویژگی‌های یک صندلی طبی مناسب

ویژگی‌هایی که شما در یک صندل طبی به دنبال آن‌ها هستید، تا حد زیادی به نوع پاها و مشکل شما و همچنین استایل صندلی که به دنبال آن هستید، بستگی دارد.چندین ویژگی کلی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:
بخش فوقانی: موادی که برای ساخت قسمت فوقانی صندل و کفش به کار می‌روند، باید انعطاف پذیر، نرم و متناسب بوده و قسمت فوقانی کفش، عرض کافی را داشته باشد؛ به خصوص اگر از مشکل خاصی مانند پای پنجه چکشی یا بنیون رنج می‌برید. همچنین صندل‌ های دارای رویه بدون درز می‌توانند از ایجاد اصطکاک غیرضروری و حساسیت در پاهای حساس جلوگیری کنند.
کفی: داشتن یک کفی راحت و بالشتی که پشتیبانی مناسب را فراهم نموده و ضربه را جذب کند، بسیار عالی است. همچنین داشتن کفی متحرک، مزایای استفاده از ارتزهای خود را برای شما به همراه خواهد داشت.
کنترل رطوبت: مواد دارای قابلیت خشک شدن سریع و پوشش ضد رطوبت، برای کاهش بوی پا و باکتری‌های ناشی از وجود رطوبت ضرورت دارد.
 بستر پا: بستر کفشی که مکمل منحنی‌های طبیعی پای فرد بوده و در تمام نواحی دارای انحنا از پا پشتیبانی می‌کند، بسیار مهم است.
 پاشنه: کانتر پاشنه کفش باید محکم بوده و در مقابل خم شدن مقاومت کند تا حداکثر پشتیبانی را ارائه نماید. کفش‌های دارای پاشنه کوچک، نسبت به کفش‌های کاملاً صاف، پشتیبانی بهتری برای پا ارائه می‌کنند.
کف کفش: بخش زیرین کفش می‌تواند با تضمین اینکه پا در حین قدم برداشتن به نرمی می‌چرخد و فشار روی سینه پا کاهش پیدا می‌کند، برای برخی از مشکلات خاص پا مفید باشد.

برای مشاهده و خرید انواع صندل طبی کلیک نمایید .

صندل طبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *