مقالات جدید

مراقبتهای لازم برای بیماران کرونایی

مراقبتهای لازم برای بیماران کرونایی

بیماری کرونا در هر بیمار، به شکل های متفاوتی رو به رو خود را نشان میدهد . برخی از بیماران با درد و سختی بسیار زیاد و برخی دیگر، با مشکلات و سختی های کمتری این بیماری را پشت سر می گذراند. اما در نهایت، نکات متعددی در خصوص مراقبت از این بیمار ها وجود دارد که تمامی افرادی که از این بیماری نگه داری و مراقبت می کنند، باید اقدام به رعایت آن نمایند. متاسفانه بالا بودن آمار مبتلایان به این بیماری سبب شده است تا افراد بسیار زیادی خانه نشین شده و به مبارزه با این بیماری خطرناک بپردازند.در نتیجه در ادامه مطلب، سعی کرده ایم تا نکات مهمی که همراهان بیمار مبتلا شده به کرونا باید انجام دهد را معرفی کنیم. اگر شما نیز با این مساله رو به رو هستید و در منزلتان، بیمار کرونایی دارید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.
اقدامات لازم جهت بیماران کرونایی
سنجش حال بیمار
اولین مرحله که در خصوص مراقبت از بیمار کرونایی در منزل وجود دارد، سنجش حال او می باشد. اگر حال بیمار کرونایی شما نسبتا خوب بوده می توانید از مراقبت از ایشان در خانه ادامه دهید. اما اگر حالشان وخیم است، و در شرایط بسیار بسیار بدی قرار دارند، توصیه می کنیم حتما به مراکز تخصصی درمان بیماری کرونا و بیمارستان ها رفته و در اسرع وقت، بیمار خود را تحت معالجه پزشکان مجرب قرار دهید.
مشخص نمودن اتاق بیمار
پس از مشخص شدن حال بیمار، به سرعت باید اتاقی را برای بیمار آماده نمایید که در نهایت، تمامی دوره درمان خود را در آن اتاق باشند و تمامی بخش های خانه را آلوده نکنند. به خاطر داشته باشید که با وجود جدا بودن اتاق بیمار، تمامی اعضای خانه تحت الامکان ماسک تنفسی داشته و به هیچ عنوان، از استفاده از ماسک کوتاهی ننمایند.
استفاده از دستگاه اکسیژن ساز
مرحله بعدی، رساندن اکسیژن کافی به بیمار است.خوشبختانه امروزه، لوازم و تجهیزات پزشکی متعددی وجود دارد که می توان با خریداری آن ها، اقدام به اکسیژن رسانی به بیمار نمایید. فراموش نکنید که حتما، تمامی پنجره های اتاق بیمار را باز بگذارید تا هوا در اتاق بچرخد و هوای آلوده در اتاق ساکن نباشد. وجود سیستم تهویه هوا الزامی بوده و حتما اتاق را از این لحاظ آماده کنید.
شستن دست ها به طور دائم
یکی دیگر از اصلی ترین و مهم ترین مواردی که باید به آن توجه شود، شستن دست ها است. با توجه به قطعی بودن کرونای فرد، می توان گفت که به هیچ عنوان شستن مرتب دست های خود را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که پس از انجام هر کاری، به سرعت، دست های خود را شسته و در نهایت، تمامی نکات بهداشتی را در تمامی مراحل رعایت فرمایید.

بیشتر بخوانید :

ماسک kf94

استفاده همزمان ماسک و شیلد 

مواد غذایی مغذی
بیمار کرونایی باید به خوبی و به طور مداوم، به خوردن و نوشیدن مواد غذایی سالم و مقوی بپردازد. اگر مشغول مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل خود هستید، حتما باید به لیست بهترین و عالی ترین گزینه های غذایی برای بیماران کرونایی توجه کنید. شاید کمی عجیب باشد اما توصیه می کنیم به بیمار کرونایی خود، غذاهایی که دارای میزان بالایی از کالری هستند ارائه دهید. چرا که این کالری های بالا، انرژی را در بدن افزایش می دهند و در نهایت، به روند بهبود کمک می کنند.به خاطر داشته باشید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین توصیه ها در خصوص تغذیه بیماران کرونایی، نوشیدن مایعات می باشد. بیمار کرونایی باید به میزان بسیار زیادی اقدام به نوشیدن مایعات کند. چرا که نوشیدن مایعات متعدد، بدن را هیدراته کرده و در نهایت، کمک بسیار زیادی به مبارزه بدن می کند

استفاده از ماسک در برخورد با بیمار

ماسک تنفسی با داشتن تنوع بسیار زیاد دارای کیفیت ها و ضمانت های مختلفی می باشد. به همین سبب بسیار مهم است که دقیقا بدانید که ماسکی مناسب شما است و از شما در برابر مبتلا شدن به این ویروس کنده مراقبت می کند. ماسک n95 و ماسک ffp2 د ردو نوع فیلتر دار و بدون فیلتر از بهترین انواع ماسک جهت گسترش و سرایت این بیماری میباشد . شما می توانید به راحتی و آسانی، این ماسک ها در سایت فروشگاه تجهیزات پزشکی سینوهه تهیه کنید و در نهایت، از خود در برابر ابتلا به این ویروس محافظت کنید.

استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر 

پالس اکسیمتر وسیله ای است که با روشی ساده و غیر تهاجمی درصد هموگلوبین اشباع شده با اکسیژن (Hb) و یا به عبارت ساده تر میزان اکسیژن خون را نشان می دهد.همانطور که می دانید اکسیژن از هوا وارد ریه ها و سپس وارد جریان خون می شود و به بافت ها می رسد.در بدن انسان برای ادامه حیات به طور مداوم فعالیت متابولیک انجام می گیرد که این فعالیت ها با مصرف اکسیژن و تولید دی اکسید کربن و انرژی همراه هستند. در نتیجه اطلاع از میزان اکسیژن خون پارامتر مهمی در تشخیص و درمان بیماری ها و آسیب های بافتی است.

جهت خرید دستگاه پالس اکسیمتر کلیک نمایید. 

به کار گیری محصولات حفاظت فردی

محصولات حفاظت فردی نظیر شیلد صورت ، گان ، دستکش یکبار مصرف و لباس ایزوله  وعینک ایمنی همه راهکارهای مناسبی جهت جلوگیری و گسترش این بیماری میباشند .

پالس اکسیمتر . ماسک . ماسک n95 ماسک ffp2 تجهیزات پزشکی ، حفاظت فردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *