مقالات جدید

طریقه ماسک زدن بعد از عمل بینی

طریقه ماسک زدن بعد از عمل بینی

ماسک زدن بعد از عمل بینی در این روزهای کرونایی از دغدغه های مهم تمام کسانی ست که بینی خود را عمل کرده اند. هر چند به این افراد توصیه می شود که حداقل تا ۲ هفته پس از انجام جراحی بینی نباید از منزل خارج شوند اما گاهی برخی امورات بسیار واجب هستند که نیاز به خروج را ضروری می کنند.

طریقه ماسک زدن بعد از عمل بینی

با توجه به اینکه ماسک خصوصاً در قسمت بالایی بر روی استخوان بینی قرار می گیرد یعنی دقیقاً جایی که برش و تغییرات زیادی در آن صورت گرفته حتماً درد زیادی در حین زدن آن خواهید داشت همچنین همین فشار ممکن است سبب انحراف بینی و دفرمه شدن آن گردد .می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
– از آنجایی که ویروس کووید ۱۹ سنگین است و به سطوح می چسبد اولین راهکار این است که از دو شیلد بصورت همزمان استفاده کنید. یعنی ابتدا شیلد صورت های کوچکی که روی چانه قرار گرفته و لبه بالایی آن تا قوز بینی ادامه دارد اما به آن نمی چسبد را بزنید. سپس شیلد صورت دوم که بزرگ تر است و روی پیشانی قرار می گیرد را استفاده کنید، قسمت پایین این شیلد دقیقاً تا انتهای شیلدِ قبلی امتداد یافته و تا حدی می تواند از شما محافظت کند.
– همچنین یکی از بهترین راهکارها این است که از ماسک های پارچه ای دست دوز که ابعاد بزرگتری دارند و به جای قرار گرفتن قسمت بالایی آن بر روی بینی، تا زیر چشم ها امتداد می یابند استفاده کنید خودتان هم می توانید این ماسک ها را بدوزید. ابعاد آنرا کمی بزرگتر از سایر ماسک ها بگیرید تا کاملاً بینی و صورت را پوشانده و در واقع گشاد باشد.
همچنین میتوانید قسمت فلزیه ماسکهای عادی موجود در بازار را زیر چانه بگذارید و خود آنرا را فقط تا روی سوراخ بینی بالا ببرید.
این راهکارها در واقع بعنوان بهترین طریقه ماسک زدن بعد از عمل بینی می توانند سلامتی شما را در برابر بیماری کرونا حفظ نمایند.
ماسک زدن در هفته اول و دوم بعد عمل بینی
در هفته اول که آتل (گچ) روی بینی قرار دارد، ماسک زدن روی آن استخوان بینی فشاری وارد نمی کند. روز ۷ ام  باید برای برداشتن آتل بینی و کشیدن بخیه ها به مطب مراجعه کنید. در آن روز حتما از ماسک و شیلد صورت برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کنید. اما از هفته دوم که آتل برداشته شده و روی بینی چسب زده می شود باید روش صحیح ماسک زدن روی بینی را بیاموزید. به طور کلی بهتر است تا ۲ هفته اول بعد عمل بینی در دوران کرونا از منزل بیرون نروید. زیرا به دلیل انجام جراحی هم سیستم ایمنی تان ضعیف تر شده است. و هم اینکه مجبور هستید از ماسک استفاده کنید. اما چنانچه به دلیل انجام فعالیت های ضروری مجبور به ترک منزل هستید از روشی زیر استفاده نمایید :
برای استفاده از ماسک صورت بعد از عمل بینی می توانید فلز بالای ماسک را با دست کمی خم کرده و قوس بزرگتری نسبت به بینی تان به آن بدهید. یعنی فلز بالایی ماسک که روی بینی قرار می گیرد را به شکل U انگلیسی دربیاورید. سپس آن را با احتیاط روی صورت قرار دهید. دقت کنید که قسمت رنگی  باید رو به بیرون باشد. برای پر کردن قسمت های خالی بین فلز ماسک و بینی از پنبه استفاده کنید. آن را در زیر چانه بکشید که فضای خالی برای ورود هر گونه ویروس به دهان و بینی وجود نداشته باشد.

برای مشاوره و خرید ماسک و شیلد صورت کلیک نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *