مقالات جدید

دستگاه نبولایزر چیست

دستگاه نبولایزر چیست

عملیات ساده تنفس، امری بسیار پیچیده است و در انجام این عمل، ریه ها نقشی اساسی را بر عهده دارند. اما همانطور که می دانید، بیماری های ریوی، بیماری هایی هستند که امروزه انسان های بسیار زیادی را دچار خود می کنند. در پی این بیماری ها، انسان ها در تنفس نمودن دچار مشکل شده و در نهایت، برای درمان آن ها، از دارو ها و همچنین تجهیزات پزشکی متعددی استفاده می شود. یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات پزشکی که امروزه، برای درمان بسیاری از بیماران تنفسی از آن استفاده می شود، دستگاه نبولایزر است. دستگاهی از که به طور کلی، می تواند دارو های لازم را به دستگاه تنفسی انسان برساند و در نتیجه، نقش بسیار مهمی را در علم پزشکی و درمان بیماری های متعدد دارد.
نبولایزر، وسیله ای است که امروزه، به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که این دستگاه، مزایای بسیار زیادی را برای افراد نیز دارد و به همین سبب، باید اشاره کنیم که درخواست برای خرید دستگاه نبولایزر در دنیای پزشکی بسیار بالا می باشد. اما با این وجود، باید اشاره کنیم که امروزه انواع مختلفی از دستگاه نبولایزر در بازار وجود دارد و علاوه بر این، باید اشاره کنیم که نکات بسیار زیادی وجود دارد که قبل از خرید دستگاه نبولایزر باید به آن توجه کرد.
دستگاه نبولایزر، به گونه ای ساخته شده است که می تواند، ذرات دارویی را به صورت بخار وارد دستگاه تنفسی انسان کند. به بیان دقیق تر، نبولایزر، دستگاهی است که می تواند مواد دارویی را به صورت ذرات ریز به همراه بخار آب در آورده و در نهایت، این هوا با استفاده از ابزار و لوازم دیگر، وارد ریه های انسان می شود. عموما، افرادی که دچار بیماری های دستگاه تنفسی هستند باید از این دستگاه استفاده کنند. بیماری هایی مانند آسم، سرماخوردگی، برونشیت، آمفیزم، فیبروز سیستیک، و به طور کلی، سایر بیماری های تنفسی هستند، باید اقدام به خرید نبولایزر کرده و در نهایت، از این دستگاه در راستای بهبود شرایط تنفس و همچنین درمان بیماری تنفسی خود استفاده نمایند.نا گفته نماند که از نبولایزر ،تنها برای بیماران تنفسی استفاده نمی شود. بلکه علاوه بر این، این دستگاه می تواند هوای مرطوبی را در محیط ایجاد کند. به همین ترتیب، کودکان، نوزادان، و یا حتی بیماران نیز می توانند از این امتیاز نبولایزر استفاده کرده و مزایای بسیار زیادی را از هوای مرطوب آن دریافت کنند.

بیشتر بخوانید :

صندل طبی و درمان بیماریها 

قسمت های محتلف گوشی پزشکی

نکاتی که باید قبل از خرید دستگاه نبولایزر بدانید!
همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، امروزه دستگاه نبولایزر، دارای انواع مختلفی می باشد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که این دستگاه ها دارای ویژگی ها و مشخصات متفاوتی هستند. به همین سبب اگر قصد دارید تا بهترین خرید را تجربه کنید، باید همه چیز را درباره این دستگاه بدانید. در لیست زیر برخی از مهم ترین و اساسی ترین نکاتی که قبل از خرید دستگاه نبولایزر باید به آن توجه کنید را بیان کرده ایم.
* توجه به ابعاد دستگاه
دستگاه نبولایزر، با توجه به نیاز های کاربران، در دو نوع کلی ساخته می شود. برخی از این دستگاه ها قابل حمل بوده و به همین سبب، دارای ابعاد کوچک تری هستند. و برخی دیگر از انواع ان ها، دارای ابعادی بزرگ بوده و به همین سبب، نمی توان آن ها را به راحتی حمل نمود.
*نوع منبع انرژی
باید اشاره کنیم که امروزه دستگاه های نبولایزر، با توجه به محل استفاده و همچنین نیاز بیمار، در دو نوع برخی و باتری ساخته می شوند. اگر بیماری شما مزمن است و باید در ساعات طولانی و مدت زمان زیادی از دستگاه نبولایزر استفاده کنید، توصیه می کنیم حتما نوع برقی این دستگاه را تهیه کنید. اما اگر مدت زمان کمی باید از این دستگاه استفاده کنید، بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما، دستگاه نبولایزر باتری می باشد.
* انواع نبولایزر
هر کدام از انواع نبولایزر، دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی می باشند. برخی از آن ها، ذرات را به صورت بسیار بسیار ریز وارد ریه ها می کنند. برخی از آن ها هوای نبولایز شده توسط پمپ های خاص ایجاد می شود و به طور کلی، هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. به همین سبب قبل از خرید، تفاوت های هر کدام از انواع این دستگاه ها را بشناسید و در نهایت، با بررسی قیمت دستگاه نبولایزر، مناسب ترین آن ها را خریداری کنید.

برای خواندن مقالات بیشتر کلیک نمایید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *