مقالات جدید

همه چیز درباره گوشی پزشکی لیتمن

All about the Litman stethoscope همه چیز درباره گوشی پزشکی لیتمن

صفر تا صد گوشی پزشکی لیتمن

گوشی پزشکی لیتمن   یکی از معتبر ترین برندهای تولید گوشی پزشکی میباشد . ویژگیهای منحصر به فرد و کیفیت بالای این گوشی پزشکی متناسب با استاندارهای لازم در معاینه بیمار باعث محبوبیت و استفاده حداکثری از این گوشی پزشکی در سراسر جهان شده است به طوریکه از آن بعنوان یک ابزار با ارزش ، که زندگی بدون آن دشوار است یاد میشود .

ما دراین مقاله از تاریخچه پیدایش آن تا نحوه مراقبت و همچنین تشخیص اصالت آن صحبت میکنیم با ما همراه باشید .گوشی پزشکی از اوایل قرن 18 استفاده شده اند. پزشک فرانسوی رنه لنوک یک گوشی چوبی با قطر بزرگ ساخت که صدا را از طریق دهانه کوچک قیف می گرفت.

برخلاف گوشی های مدرن این نسخه اولیه فقط صدا را به یک گوشی منتقل می کرد.گوشی پزشکی لیتمن از سال 1843 تا 1961در سال 1843 اولین گوشی پزشکی برای دو گوش ساخته شد.و زمانی که از قطعه سینه آبنوس که با لوله ای از سیم که در ابریشم پوشانده شده بود اصلاح شد!در اوایل دهه 1960 انقلابی در گوشی های پزشکی به وجود آمد.

دکتر دیوید لیتمن استاد دانشگاه پزشکی هاروارد بود و اولین مدل از آنچه ما اکنون به عنوان littmann 3m میشناسیم را توسعه داد.دکتر لیتمن متخصص قلب و عروق بود بنابراین اهمیت یک گوشی پزشکی خوب را تشخیص داد. در سال 1961 او گوشی پزشکی رویایی خود را توصیف کرد که باید یک قطعه سینه ای باز برای تشخیص صداهای کم داشته باشد،

یک قطعه سینه بسته با دیافراگم پلاستیکی برای فیلتر کردن صداهای با قدرت کم و طول لوله باید بسیار کوتاه و یک فنر محکم باشد تا لوله های گوش از یکدیگر جدا شوند. گوشی پزشکی باید برای حمل کردن سبک و راحت باشد.این توصیف همان چیزی است .

که ما آن را به عنوان یک گوشی پزشکی سینه دو طرفه میشناسیم و بر خلاف سایر گوشی پزشکی های موجود در آن زمان بود. 3M littmann classic II SE بسیار شبیه به این مدل اولیه است.دکتر لیتمن شرکتی به نام Cardiosonics را تاسیس کرد که در کمبریج ماساچوست مستقر بود.این شرکت دو گوشی پزشکی مختص پزشکان و پرستاران تولید کرد.

گوشی پزشکی های لیتمن از 1967 تا به امروز

3ام (3M) کیفیت عالی آکوستیک گوشی های پزشکی دکتر لیتمن را به رسمیت شناخت و این شرکت را در سال 1967 به دست آورد. سپس دکتر لیتمن برای 3m در نقش مشاور شروع به کار کرد. ترکیبی از بودجه 3m و مهارت دکتر لیتمن آینده گوشی های پزشکی را تغییر داد.

بین سالهای 1967 و 1970 محدوده لیتمن به 10 مدل گسترش یافت. رنگ لوله محدود به خاکستری و سیاه بود اما طول لوله از 22 تا 28 اینچ در دسترس بود .در اواسط دهه 1970، 6 خط اصلی شامل 40 مدل در دسترس بود.در اواخر دهه 1970، گوشی 3M Littmann Cardiology معرفی شد.

از 50 نفر از متخصصان قلب و عروق درخواست شد تا گوشی پزشکی نهایی را طراحی کنند.گوشی پزشکی رویایی دارای دو لومن (دو لوله در یکی) و سری های گوشی نرم تر و زنگ عمیقتر برای صداهای با فرکانس پایینتر است.در سال 1987،سرمایه گذاری مداوم تحقیق و توسعه به تولید 3M littmann master Cardiology کمک کرد.

و این سطح بالایی در محدوده گوشی پزشکی بود که با دیافراگم قابل تتظیم 3M littmann به ثبت رسید. این گوشی به استفاده کننده این امکان را می دهد که با تنظیم فشار در معاینات به صداهای با فرکانس پایین و بالا به راحتی گوش دهد.مرحله بعدی در توسعه گوشی های پزشکی 3M littmann پیشرفتهای استفاده شده در تقویت صداهای الکتریکی بود.

گوشی های 3M Littmann Electronic E2000 در سال 1999 و گوشی های 3M Littmann Electronic E4100 در سال 2001 معرفی شدند. هر دو مدل الکترونیکی دارای سیستم تقویت فیلتراسیون نویز هستند و برای استماع پیشرفته طراحی شده اند.
مدل های الکترونیکی 3 M littmann به طور ویژه طراحی شده اند تا صداهای سخت قلب و ریه را تشخیص دهند.

گوشی های E2000 ، 14 برابر و گوشی های E4100 ، 18 برابر گوشی های لیتمن سنتی را تقویت می کنند. مدل های اخیر الکترونیکی M Littmann Electronic 3000 and 3M Littmann Electronic 4100ws هستند. لوازم پزشکی

تشخیص اصالت گوشی پزشکی لیتمن

  • قیمت:

 فروشندگان گوشی‌های تقلبی گوشی‌های خود را با قیمت بسیار پایین‌تر از میانگین قیمت بازار (۲۰ – ۳۰ درصد کمتر) ارائه می‌کنند و محدودیتی برای فروش گوشی با این قیمت ندارند. برخی هم قیمت نزدیک به میانگین بازار یا حتی بیشتر از آن ارائه می‌کنند. بنابراین قیمت‌گذاری دلیلی بر اصل بودن لیتمن نیست!

  • فروشنده:

 فروشندگان بسیاری در آمازون و eBay، گوشی پزشکی لیتمن تقلبی را به جای استتوسکوپ لیتمن اصل به فروش می‌رسانند. در ایران هم افراد بسیاری در تلگرام و اینستاگرام در حال عرضه گوشی پزشکی لیتمن تقلبی با قیمت‌‌های بسیار پایین هستند. بنابراین خرید از فروشگاه‌های معتبر شما از اصل بودن گوشی پزشکی لیتمن خود مطمئن می‌کند.

برای مشاهده و خرید گوشی پزشکی لیتمن کلیک نمایید.

قبل از خرید گوشی پزشکی لیتمن، حتما از صحت نام، تلفن، نشانی دقیق فروشگاه و مجوزهای مربوطه اطمینان حاصل کنید و از کسانی که از آن فروشگاه خرید داشته‌اند در مورد کیفیت محصول و تجربه خرید از فروشگاه پرس‌وجو کنید.

  • شکل جعبه:

 جعبه به خوبی از گوشی در برابر ضربات فیزیکی محافظت می‌کند.حتما به هولوگرام لیتمن بر روی جعبه دقت کنید. اگر جعبه محصول بطور غیرطبیعی سبک باشد یا کیفیت چاپ جعبه نامطلوب باشد، حتما نسبت به اصالت گوشی پزشکی لیتمن خود تردید داشته باشید.

  • سَری گوشی (eartips): 

سری‌های گوشی لیتمن اصل با راحتی کامل وارد گوش می‌شوند، کاملا با گوش fit می‌شوند و صداهای مزاحم اطراف را حذف می‌کنند. اگر سری‌های گوشی سفت، سخت و شکننده باشند احتمالا استتوسکوپ لیتمن شما تقلبی است.

  • لوله گوشی:

 لوله گوشی یکی از مهمترین معیارها برای تشخیص لیتمن اصل از تقلبی است. گوشی‌های لیتمن تقلبی دارای لوله بسیار براق و سفت و شکننده هستند درصورتیکه گوشی‌های لیتمن اصل دارای لوله انعطاف پذیر هستند و بدون آسیب خم می‌شوند. توجه کنید طول لوله گوشی پزشکی لیتمن کلاسیک ۳ ۲۷ اینچ (۶۹ سانتی‌متر) است؛ این مورد به تشخیص اصالت لیتمن بسیار کمک می‌کند.

  • نحوه قرارگیری گوشی درون جعبه:

 استتوسکوپ لیتمن باید به راحتی و بطور کامل درون جعبه قرار بگیرد. در گوشی لیتمن تقلبی معمولا زاویه حاده مناسب را ندارند.

  • قطعه سینه ای (chestpiece): 

قطعه سینه ای در تشخیص لیتمن تقلبی مهمترین نقش را ایفا می‌کند. سایز کد حک شده روی چست‌پیس گوشی یک عامل تعیین کننده در تشخیص اصالت لیتمن است. در گوشی‌های تقلبی این کد بزرگتر از نمونه اصل حک شده است. chestpiece در گوشی پزشکی لیتمن اصل دارای ظاهر مناسب است و طرح لوگوی لیتمن روی دیافراگم گوشی بصورت مناسبی دیده می‌شود.

  • تست عدم نشتی (Patency):

 اگر انگشت خود را روی سری های گوشی قرار دهید و لوله‌های گوشی را به سمت هم فشار دهید می‌توانید حرکت دیافراگم را مشاهده کنید. این حرکت در استتوسکوپ لیتمن اصل دیده می‌شود و بسیاری از گوشی‌های پزشکی لیتمن تقلبی از این طریق شناسایی می‌شوند. توجه کنید برای مشاهده حرکت دیافراگم بزرگ، سوراخ روی stem گوشی به سمت دیافراگم بزرگ باشد؛ با چرخاندن چست‌پیس به میزان ۱۸۰ درجه می‌توانید بین دیافراگم بزرگ و کوچک سوییچ کنید.

  • قدرت سمع:

 قدرت سمع استتوسکوپ لیتمن تقلبی بسیار کمتر از استتوسکوپ لیتمن اصل است. برای بررسی این موضوع کافی است کیفیت سمع گوشی لیتمن خود را با گوشی لیتمن دوستان خود مقایسه کنید. توجه کنید بسیاری از گوشی‌های پزشکی تقلبی در چند ماه اول از نظر سمع تفاوت چندانی با گوشی‌های پزشکی اصل ندارند.

اما پس از ۶ ماه علاوه بر کاهش محسوس قدرت سمع، دیافراگم و ریم اطراف آن آسیب دیده و از استتوسکوپ جدا می‌شود. ضمنا گوشی‌های پزشکی تقلبی نسبت به گوشی‌های پزشکی اصل آسیب پذیری بیشتری نسبت به ضربات فیزیکی دارند و اگر از کیف گوشی پزشکی لیتمن استفاده نکنید حتما عمر کوتاهی خواهند داشت.

نگهداری گوشی پزشکی لیتمن

استفاده از کیف گوشی پزشکی

مهمترین و بهترین راه محافظت از گوشی پزشکی در برابر آسیب‌های فیزیکی و حفظ انعطاف‌پذیری لوله آن، استفاده از کیف گوشی پزشکی است. استفاده از کیف تا ۹۰ درصد احتمال آسیب به گوشی شما را کاهش می‌دهد.

نظافت گوشی پزشکی

گوشی پزشکی احتمالا آلوده‌ترین ابزار هر پزشک باشد! تماس مستقیم دیافراگم گوشی با بدن بیمار احتمال انتقال میکروب‌ها از بیمار به پزشک یا سایر بیماران را افزایش می‌دهد. بنابراین تمیز کردن گوشی پزشکی در فواصل معاینه بیماران ضروری است. تمیز کردن گوشی پزشکی نه از جهت انتقال بیماری که برای حفظ سلامت خود ابزار هم اهمیت دارد؛ زیرا چربی پوست بیماران در دراز مدت به گوشی پزشکی آسیب وارد می‌کند.

برای تمیز کردن گوشی پزشکی به چه لوازمی نیاز است؟

  • محلول کلرهگزیدین یا ایزوپروپیل ۷۰٪
  • محلول آب و صابون
  • حوله پارچه‌‌ای یا کاغذی
  • پارچه کتان

تمیز کردن لوله گوشی پزشکی

از آنجا که لوله بسیاری از گوشی‌های پزشکی از PVC ساخته شده، معمولا در مواجهه با چربی پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. از طرف دیگر انداختن گوشی پزشکی روی گردن (در تماس با پوست) به مرور زمان لوله گوشی را سفت می‌کند. نظافت و مراقبت مداوم از لوله گوشی پزشکی، عمر گوشی را افزایش می‌دهد. برای نظافت لوله گوشی پزشکی بدون آسیب زدن به آن از محصول آب و صابون ولرم استفاده کنید. استفاده از محلول ایزوپروپیل برای نظافت لوله گوشی به مرور زمان به لوله آسیب می‌رساند.

دستورالعمل نظافت لوله گوشی پزشکی:

  • یک ظرف محلول آب و صابون ولرم و حوله/دستمال کاغذی آماده کنید.
  • حوله/دستمال را در محلول آب و صابون غوطه‌ور کنید.
  • لوله گوشی را بطور کامل با حوله/دستمال تمیز کنید.
  • از حوله/دستمال دیگری برای خشک کردن لوله استفاده کنید.
  • تمیز کردن قطعه سینه ای (Chestpiece) گوشی پزشکی
  • تمیز کردن Chestpiece گوشی پزشکی

قطعه سینه ای گوشی پزشکی (بل و دیافراگم) یکی از قسمت‌هایی است که مستقیماً با بدن بیمار تماس دارد بنابراین باید با دقت تمیز شود.

دستورالعمل نظافت Chestpiece گوشی پزشکی

یک دستمال کتان را در محلول کلرهگزیدین یا ایزوپروپیل ۷۰٪ غوطه ور کنید. (میتوانید از پدهای الکلی هم برای نظافت استفاده کنید)با دقت مجموعه دیافراگم و بل و قسمت فلزی اطراف را نظافت کنید.قبل از خشک کردن Chestpiece به مدت ۱۰ ثانیه صبر کنید.برای نظافت بخش‌هایی که به راحتی قابل دسترس نیستند، یک اسفنج را در محلول غوطه‌ور کنید و با حرکات چرخشی آن قسمت‌ها را نظافت کنید.

تمیز کردن هدست گوشی پزشکی

از محلول کلرهگزیدین یا پد الکلی برای نظافت هدست (قسمت فلزی لوله) استفاده کنید. پارچه را در جهت بالا و پایین بر روی هدست بکشید. بعد از نظافت هدست را خشک کنید.سری گوشی یکی دیگر از بخش‌هایی است که به علت تماس با جرم گوش به راحتی کثیف می‌شود.

بیشتر بدانید :کاربرد گوشی پزشکی

دستورالعمل نظافت سری گوشی پزشکی

یک پارچه کتان را داخل محلول کلرهگزیدین یا الکل غوطه ور کنید.سری های گوشی را با حرکات پیچشی تمیز کنید.می‌توانید سری‌ها را کامل جدا کنید و بخش‌های داخلی آن را با یک گوش پاک کن تمیز کنید.

۸ روش برای مراقبت حرفه‌ای از گوشی پزشکی

نظافت و مراقبت صحیح از گوشی پزشکی قدرت سمع و کیفیت دستگاه آن را تا مدت زیادی حفظ می‌کند.

  • جلوگیری از خراش و خط افتادن روی استتوسکوپ

وقتی استتوسکوپ را تمیز می‌کنید، از پارچه‌های خشک و خشن استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش و آسیب به استتوسکوپ می‌شود.ضمنا وقتی گوشی پزشکی خود را خریداری می‌کنید، جعبه گوشی آن را دور نیندازید. در صورت عدم استفاده از کیف گوشی پزشکی می‌توانید برای نگهداری گوشی از جعبه گوشی استفاده کنید. اگر جعبه گوشی را دور انداخته‌اید، می‌توانید از کوله پشتی یا جعبه‌ای که بدون استفاده مانده برای محافظت از استتوسکوپ استفاده کنید.

  •  استفاده از کاورهای استتوسکوپ

اگر میخواهیدگوشی پزشکی خود را از هر گونه لکه، خراش و عوامل عفونی محافظت کنید میتوانید از کاورهای یک‌بار مصرف استتوسکوپ استفاده کنید. این کاورها برای معاینه یک بیمار استفاده شده، اطراف دیافراگم و بل را می‌پوشاند و پس از معاینه دور انداخته می‌شود.

این کاور ها از پلاستیک بسیار نازک و ظریفی طراحی شده که در سمع نویز ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین هیچگونه نگرانی از کاهش کیفیت سمع هنگام استفاده از آنها وجود ندارد.کاور استتوسکوپ در طرحهای مختلف طراحی شده و برای محافظت از دیافراگم، بل و لوله گوشی استفاده می‌شود.

  • استتوسکوپ خود را بطور کامل ضد عفونی کنید

ضد عفونی کردن استتوسکوپ بین معاینه بیماران به شدت توصیه می‌شود. استتوسکوپ خود را با محلول کلرهگزیدین ضد عفونی کنید؛ مطالعات نشان داده که این محلول بیشترین اثر ضدعفونی کنندگی را برای ابزارهای پزشکی دارد و هر گونه عفونت‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی را از بین می‌برد.

اگر به محلول کلرهگزیدین دسترسی ندارید، از محلول ایزوپروپیل ۷۰٪ استفاده کنید.هرگز از مایع دستشویی برای نظافت گوشی پزشکی استفاده نکنید زیرا افزودنی‌های موجود در آن به استتوسکوپ شما آسیب وارد می‌کند. برای تمیز کردن لوله صرفا از محلول آب و صابون استفاده کنید.

  • پاک کردن اثر جوهر خودکار از استتوسکوپ

برای پاک کردن اثر جوهر خودکار از استتوسکوپ، از محلول هیدروژن پراکسید و پد کتان استفاده کنید و لکه را پاک کنید. اگر به این محلول دسترسی ندارید، از یک محلول ضد عفونی کننده مثل کلرهگزیدین برای پاک کردن اثر جوهر استفاده کنید. هرگز استتوسکوپ خود را در هیچ مایعی غوطه‌ور نکنید.

هرگز برای استرلیزه کردن استتوسکوپ آن را در هیچ مایعی غوطه‌ور نکنید؛ زیرا شدیداً به استتوسکوپ آسیب وارد می‌کند.از استتوسکوپ خود در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت کنیدبرای افزایش طول عمر گوشی پزشکی خود، آن را از دمای بسیار بالا و پایین، روغن ها و حلال‌ها به دور نگه دارید.

بیشتر بخوانید :گوشی پزشکی مناسب کار شما چیست
  • همیشه قبل و بعد از استفاده از استتوسکوپ آن را تمیز کنید

از سری‌های گوشی (eartips) شروع کنید، به سمت لوله‌ها ادامه دهید و در نهایت دیافراگم و بل را کاملا تمیز کنید. دیافراگم را خارج کنید و آن را کاملا تمیز کنید تا گرد و غبار‌ یا پرز روی آن باقی نماند. در نهایت قبل از وصل کردن مجدد قطعات به گوشی پزشکی آن‌ها را خشک کنید.

  • یک لباس یقه‌دار بپوشید

بسیاری از پزشکان گوشی پزشکی خود را دور گردن خود می‌اندازند که باعث تماس لوله گوشی با لیپید‌های سطح پوست می‌شود. از آنجایی که در بسیاری از استتوسکوپ‌ها از PVC برای ساخت لوله استفاده شده، تماس طولانی مدت لوله با پوست می‌تواند به سلامت لوله آسیب جدی وارد کند و طول عمر آن را کاهش دهد.توصیه می‌شود هنگام کار در کلینیک از روپوش یا لباس یقه‌دار استفاده کنید تا گوشی پزشکی را به جای گردن، دور یقه خود آویزان کنید.

ویژگی دو مدل گوشی پزشکی لیتمن

گوشی کاردیولوژی ۳M Littmann Master:

زمانی که به دنبال بهترین گوشی کاردیولوژی هستید، این محصولی است که باید خریداری کنید. تمامی ویژگی های این گوشی کاردیولوژی همراه با کیفیت آن، این محصول را به بهترین انتخاب نسبت به دیگر گوشی های موجود در بازار بدل می کند.
در مورد مشخصات آن باید گفت سری گوشی کاردیولوژی۳M LittmaNN Master یک طرفه است و از آن جایی که بیشتر بیماران قلبی بزرگسال هستند،

این گوشی نیز برای معاینه ی آن ها طراحی شده است. به علاوه این محصول دارای تغییر فرکانس است که با استفاده از آن، می توانید بین فرکانس های بالا و پایین تنظیم کرده و قرائت های صوتی متفاوتی دریافت کنید. هرچه ما بیشتر در مورد مشخصات این محصول صحبت کنیم، شما بیشتر آن را خواهید شناخت.

بنابراین اجازه دهید نگاهی به برترین ویژگی های این محصول بیندازیم.اندازه ی سری برای معاینه ی صوتی و گوش دادن به صدای بدن بیماران بزرگسال عالی است. به علاوه، تنها یک سری یک طرفه دارد بنابراین نمی توانید کودکان را معاینه کنید. سری یک طرفه بیشترین عملکرد را برایتان فراهم می کند.

دیافراگم قابل تنظیم این محصول به شما اجازه می دهد که فرکانس های مختلف را عوض کرده و بنابراین این امکان را به شما می دهد که قرائت های متفاوتی در کم ترین تغییر فشار دریافت کنید.طراحی لوله ی گوشی صداهای خارجی را فیلتر می کند. به علاوه، به واسطه ی طراحی دو در یک خود، صدای ناشی از اصطکاک لوله ها را فیلتر می کند.

یک آدابتور مخصوص در جعبه وجود دارد که اگر لازم بود کودکان را معاینه کنید، می توانید آن را وصل کرده و معاینه را انجام دهید.گوشی این گوشی ها به نحوی طراحی شده است که در زمان استفاده، صدا مستقیما به کانال گوش منتقل می شود زیرا به درستی به زوایا برخورد می کند.

سری بزرگ:

گوشی پزشکی طبی وسیله ایست که با استفاده از آن قرائت های صوتی و شنیداری از ارگان های مختلف بدن به دست می آید. در اصل، یک پزشک سری آن را روی سینه قرار می دهد تا هر مشکل غیر عادی را مربوط به سیستم تنفسی و قلبی عروقی شما تشخیص دهد.

در اینجا، انتخاب اول ما سری بزرگ تری دارد که تضمین می کند زمانی که پزشک آن را استفاده می کند، صداها بلندتر و واضح تر خواهند بود، بنابراین بیماری فرد بهتر تشخیص داده می شود. به علاوه، عملکرد گوشی طبی دو طرفه همیشه کم تر است. به همین دلیل سری بزرگ تر عملکرد گوشی طبی را بهبود می بخشد.

گوشی طبی کاردیولوژی با طراحی عالی:

اگر توضیحات قبلی ما در مورد گوشی ها را خوانده باشید، ما اهمیت گوشی ها و این که چه طور آن ها باید زاویه ای آناتومیک با گوش درست کنند را مطرح کرده ایم. زیرا باعث انتقال درست صدا به گوش ها می شود و بنابراین تشخیص درست بیماری توسط پزشک امکان پذیر می گردد. بنابراین در این جا به توصیف مشخصه ای از انتخاب اول خود در این لیست می پردازیم که حتما به آن علاقمند خواهید شد. گوشی ها نرم بوده و زاویه ای که با گوش درست می کنند کاملا عالیست.

طراحی لوله به نحوی که صداهای خارجی را فیلتر می کند:

یکی از بهترین گوشی های طبی، گوشی ایست که بتواند تمامی صداهای خارجی را فیلتر کند. زمانی که یک پزشک مشغول معاینه ی صوتی است، در صورتی که صداهای خارجی با صداهای داخلی تداخل داشته باشند، تمرکز بر آن چه در داخل بدن بیمار می گذرد.

برای پزشک خیلی دشوار خواهد بود. به همین دلیل، این گوشی مستر برای یک جراح قلب به نحوی طراحی شده است که بتواند تمامی صداهای خارجی را فیلتر کرده و این ویژگی ای است که شما به عنوان یک پزشک مایلید که گوشی تان داشته باشد.

از دیگر ویژگیهای آن :

  • یک گوشی طبی با سری بزرگ و با کیفیت.
  • لوله های آن دارای فیلتری است که صداهای خارجی را فیلتر می کند.
  • محصولی با دوام است.
  • گوشی ها خیلی نرم هستند.
  • گوشی های آن زاویه ی آناتومیک خوبی با گوش می سازند.
  • صدایی که از لوله های آن عبور می کند همیشه واضح است.

گوشی طبی ۳M Littmann 6165 IV:

محصول دیگری که فوق العاده به نظر می رسد گوشی طبی کاردیولوژی ۳M Littmann 6165 IV است. قیمت این محصول عالی است و ویژگی های با کیفیتی دارد، و عملکرد صدای آن تشخیص علائم بیماری را برای پزشکان تسهیل می بخشد.سری آن تحسین برانگیز است،

گوشی های آن نرم هستند که به راحتی می توان آن ها را در کل روز به گوش داشت، طراحی آناتومیک برای انتقال مستقیم صدا به کانال گوش و ویژگی های دیگر که توجه شما را جلب خواهند کرد. خوب اجازه دهید بدون اتلاف وقت، به توصیف ویژگی های متفاوت این گوشی طبی بپردازیم.

دیافراگم خیلی پیشرفته است و می توان فرکانس آن را کم و زیاد کرد تا بتوان صدای مناسب را با توجه به سر و صدای محیط دریافت کرد.به نحوی طراحی شده است که جایی برای ورود صداهای خارجی و اختلال در قرائت های صوتی باقی نمی گذارد.

طراحی آن شنیدن تمامی صداها را با دقت زیاد امکان پذیر می سازد زیرا به خاطر زاویه ی مناسب گوشی ها، صدا مستقیما به کانال گوش وارد می شود.هرچند تمامی اجزای این وسیله در جای خود فوق العاده هستند، بهترین جز این گوشی سری آن است.

این سری به حدی دقیق است و به راحتی حرکت داده می شود که می توانید آن را روی تمامی بخش های قلب حرکت داده و صداها را بشنوید.قسمت دیگری که باید تحسین شود، قلاب آن است که می توانید آن را در زوایای مختلف استفاده کرده و صداها را با دقت بشنوید.

دیافراگم با تنظیم کننده ی فرکانس:

زمانی که صحبت از وسایل پزشکی مانند گوشی پزشکی است، به طور اتوماتیک می توانید سطح آن را بسته به کیفیت دیافراگم آن، مشخص کنید. به این دلیل که کیفیت دیافراگم تعیین می کند که یک گوشی پزشکی در زمان تغییر فرکانس چقدر خوب کار کند.

این مشخصه،مسئولیت کامل دقت گوشی طبی را بر عهده دارد. یکی از دلایل انتخاب این گوشی، کیفیت دیافراگم آن است. در این محصول می توانید به راحتی و با دقت زیاد فرکانس های مختلف را تغییر دهید. دیافراگمی این چنین در یک گوشی طبی قطعا به شما در معاینه ی بهتر بیمار کمک کرده و آن ها را به شما علاقمند خواهد کرد.

سبک تر:

آیا در زمان کار مجبورید که گوشی طبی خود را تمام مدت به گردن خود بیاویزید؟ گوشی طبی یکی از تجهیزات پزشکی ایست که پزشک باید تمام طول روز از آن استفاده کند. علی الخصوص در شرایط اورژانسی این امر اهمیت بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل شما باید یک گوشی سبک انتخاب کنید تا هنگامی که مجبورید یک روز کامل آن را به گردن بیاویزید، وزن آن شما را اذیت نکند. وزن کم و سبکی، دلیل دیگری است که این محصول را در رده ی دوم قرار می دهد و قطعا توجه شما را جلب می کند.

از دیگر مزایای آن:

  • این محصول قیمت مناسبی دارد.
  • دیافراگم این محصول به شما اجازه می دهد تا فرکانس را تغییر دهید.
  • وزن آن نیز برای تمامی پزشکان و پرستاران سبک است و می توانند در تمام روز از آن استفاده کنند.
  • دقت صوتی آن واقعا عالیست.
  • یکی از بهترین گوشی های پزشکی برای جراحان قلب.

برای مشاهده گالری تصاویر گوشی لیتمن کلیک نمایید .

در پایان :

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی سینوهه آماده ارائه خدمت به شما عزیزان میباشد .جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.


ویژگیهای گوشی پزشکی 

خرید گوشی پزشکی لیتمن

ویژگیهای گوشی پزشکی لیتمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *