مقالات جدید

هر آنچه درباره صندل طبی باید بدانید

هر آنچه درباره صندل طبی باید بدانید

تاریخچه صندل طبی

در گذشته وقتی که هنوز کفش و صندل وجود نداشت، برای اینکه پای انسان دچار آسیب و صدمه نشود از وسایلی که در دسترس انسان ها بود مانند پوست حیوانات، علف ها و پوست درختان به پاهای خود می پیچیدند. با این کار از پای خود محافظت میکردند و نیز میتوانستند راحت تر به دنبال شکار بدوند.

در مناطق گرمسیری و سرد سیری نوع ساخت صندل ها متفاوت بود به عنوان مثال در مناطق سرد سیری و ناحیه هایی که آب و هوا سرد داشتند از پوست حیوانات که باعث گرم شدن پاها می شود استفاده می کردند و در مناطقی که آب و هوای گرمی داشت و گرمسیر بودند از پوست درختان و گیاهان و همچنین علف استفاده می کردند تا سبب خنک شدن پا شود. این تفاوت در آب و هوا باعث بوجود آمدن انواع مختلف پاپوش شد که انسانها برای پوشش پا استفاده میکردند.

صندل قدیمی بافت شده در کشور ایران سال ها قبل از میلاد از انواع چرم ها برای ساخت صندل استفاده می شد، که با سلیقه ی آن روز ها ساخته و استفاده میشد. ایرانیان باستان در تولید و ساخت صندل بسیار با سلیقه و با ابتکار کار میکردند و این تولید یک صنعت مهم در زمان خود بود. امروزه هم صندل ها در انواع طرح ها و مدل های مختلفی وجود دارد مانند: صندل طبی زنانه، صندل دخترانه، صندل لژدار، صندل تخت، صندل مردانه، صندل بچه گانه و صندل پسرانه از انواع صندل ها می باشند که تولید می شوند، صندل ها بهترین انتخاب برای استفاده در فصل تابستان می باشد.

صندل‌ طبی در انواع زنانه، مردانه و بچه‌گانه ارائه می‌شوند و کاربردهای درمانی بسیاری دارند. برخی از کاربردهای صندل‌ طبی عبارتند از:

التهاب فاسیای کف پا
خار پاشنه
درد زیر پنجه
میخچه و پینه
سفتی و درد شست پا
پینه شست پا
تورم عصب
آرتروز زانو
صافی کف پا
 تکیه بر بخش داخلی پا

قسمتهای تشکیل دهنده صندل طبی

1.رویه که قسمت بالایی صندل میباشد و ظاهر اصلی و نمایان صندل است
2.بند موجود در صندل که دور پا میفتد و ممکن است در برخی از انواع صندل وجود نداشته باشد.
3.کفی قسمتی از صندل است که با زمین تماس دارد و اصولا از جنس لاستیک میباشد که آج دارد.
4.یک لایه هم بین رویه و کفی است که با کف پا در تماس است و باید جنس مناسب داشته باشد و بسته به نوع مصرف آن ممکن است پهن یا نازک، قوس دار یا تخت، نرم یا سفت باشد. این قسمت از صندل باید مناسب با سن ، قد، جنسیت، قوس پا و ویژگی های پای استفاده کننده باشد.

برای مشاهده و خرید انواع صندل طبی در فروشگاه سینوهه کلیک نمایید .

انواع صندل طبی

صندل طبی مردانه

با توجه به این که در فصول گرم سال مدت زیادی در هوای آزاد هستید، ضروری است که هر مردی یک جفت صندل داشته باشد که بتواند در این مدت آنها را پوشیده و به راحتی از آن استفاده کند. برخی مدل های صندل های مردانه عبارتند از: صندل های پیاده روی، بندی، لاانگشتی و یا ترکیبی از این سه مدل

هر آنچه درباره صندل طبی باید بدانید

صندل طبی زنانه

اگر شما در مناطق گرمسیر زندگی کنید یا فقط چند ماه از سال آب و هوای منطقه شما گرم باشد، یک جفت صندل راحت در این هوای گرم لازم خواهید داشت.اگر شما به دنبال کفش هایی برای استفاده در فصول گرم هستید که هم زیبا باشند و هم احساس خوبی از پوشیدن آنها داشته باشید یکی از صندل های طبی زنانه را انتخاب کنید.معمولاً خانم ها به شکل ظاهری صندل و دمپایی که می پوشند بسیار اهمیت می دهند و همین باعث می شود صندل ها را فقط به خاطر ظاهر زیبایشان انتخاب کنند. بعضی از این صندل ها حمایت کافی را برای کف پای خانم ها فراهم نمی کند و باعث ایجاد انواع مشکلات پا می شودعلاوه بر این؛ خانم ها بر اثر پوشیدن کفش های پاشنه بلند که اغلب جلوی آنها نیز نوک تیز است دچار خار پاشنه و یا هالکوس والگوس (قوز شست پا) می شوند. انواع صندل طبی زنانه جلو باز و جلو بسته برای تمام مشکلات پا در خانم ها با طراحی ویژه و با ارزیابی بیومکانیک اسکن سه بعدی استاتیک و دینامیک ساخته می شود.

صندل های دیابتی مردانه و زنانه

صندل های دیابتی برای پاهای دیابتی حساس مناسب هستند. از آنجا که بسیاری از پاهای دیابتی دیرتر بهبود یافته و نسبت به گرما، اصطکاک و آسیب دیدگی و جراحات ناشی از اجسام خارجی حساسیت مضاعفی دارند، استفاده از صندل های دیابتی به جای صندل های طبی برای افزایش راحتی و حفاظت از پاها توصیه می شود. گفته می شود که شما نباید فقط به دلیل ابتلا به دیابت از پوشیدن صندل چشم پوشی کنید. این نوع صندل ها برای محافظت از پاها، بهبود و تسهیل گردش جریان خون و کاهش آسیب دیدگی های عصبی در پاها انتخاب بسیار خوبی در فصول گرم تابستانی هستند. اگر شما سابقه ابتلا به مشکلات شدید دیابتی در پای خود مانند زخم های دیابتی پا دارید قویاً توصیه می شود که قبل از پوشیدن صندل های دیابتی با پزشک خود مشورت کنید.

صندل مناسب برای افراد مبتلا به اورپرونیشن

اگر کف پای شما صاف بوده یا از درد مرتبط با اورپرونیشن رنج می برید و تمایل به استفاده از صندل نیز دارید، باید از کفش های مناسب استفاده کنید. به طور کلی، باید صندل هایی انتخاب کنید که قوس مناسب داشته اما این همه مسئله نیست. یک صندل باید جذب کننده ضربه باشد و فشار وارده به پاها را به حداقل برساند. این صندل طبی باید در صورت امکان معمولاً با استفاده از پدها و کفی ها پاهای شما را در وضعیت مناسب قرار داده تا مچ شما به سمت خارج چرخش پیدا نکند.

مناسب ترین صندل برای هالکوس والگوس یا قوز شست پا

هالکوس والگوس یا قوز شست پا یک عارضه دردناک است. استفاده از صندل ها یا دمپایی هایی که فشار وارده به زیر انگشت شست پا را کاهش می دهند می توانند به کاهش درد این عارضه کمک کنند. برای این منظور صندل ها باید یک قوس راحت متناسب با قوس پا داشته باشند. این نوع از صندل ها با قوس طراحی شده می توانند فشار را از مفصل انگشت شست پا به قوس پا منتقل کنند. صندل های طبی بهترین گزینه برای پینه پا بوده زیرا یک لایه قوس حمایتی دارند. این نوع صندل ها، طرح های متفاوتی دارند.این صندل ها و دمپایی ها به گونه ای طراحی شده اند که قوس آنها متناسب با قوس پا بوده و حداکثر حمایت و ثبات را ایجاد کرده و فشار وارده بر مفصل انگشت شست پا را کاهش می دهند.

هر آنچه درباره صندل طبی باید بدانید

فواید استفاده از صندل طبی

1- دمپایی طبی نه تنها به منظور تقویت قوس کف پا طراحی شده اند; بلکه با زیرسازی پاشنه میتوانند به تراز شدن پاها کمک کنند. بدون این پشتیبانی و قرارگیری مناسب پاها ، مسائل دردناک و آزار دهنده مانند کف پای صاف و التهاب کف پا بروز میکند.

2- درد پا با پوشیدن دمپایی طبی کاهش مییابد. به طور میانگین انسان در طول روز بین 5 تا 12 هزار گام بر می دارد. بدون استفاده از کفش طبی و با پوشیدن کفش های غیراستاندارد برداشتن این همه گام در طول یک روز آسیب هایی را متوجه پا میکند. صندل های طبی به انگشتان شما فضای کافی برای حرکت آسان به اطراف را میدهند، و اغلب در سایز ها و اندازه هایی تهیه می شوند که در صندل های معمولی موجود نیست. آنها مانع از سایش پا در کناره های کفش شده; و پاشنه آنها طوری است که پا را به جلو نمیکشد; و آن را در وضعیت ناراحت قرار نمیدهد.

3- پوشیدن دمپایی طبی میتواند محرک جریان خون باشد; اگر از درد عصب دیابتی رنج میبرید; صندل طبی میتواند بهترین دوست شما باشد. برای افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی صندل راحتی که قوس پا را محافظت میکند; اهمیت دارد. بر اساس یافته های موجود درباره نوروپاتی دیابتی; نوروپاتی گردش خون را در پاها کاهش می دهد; پوشیدن صندل های طبی پا را در یک محیط سالم قرار می دهد; که میتواند کارکرد و حرکت آن را تسهیل کند. به طور جدی ، صندل های طبی می توانند بیماران دیابتی را از خطر از دست دادن پا برهانند.

4- هزینه خریدن صندل طبی بسیار کمتر از هزینه عمل جراحی پا است; با سهل انگاری در مراقبت لازم از پا; به خصوص در سنین بالا; دچار گرفتاری خواهید شد. استفاده از صندل های طبی هنگامی که پا درد دارید; یا با مشکلات دیگری در ناحیه پا مواجه هستید; نیاز به عمل جراحی را کاهش داده و یا متوقف می کند.

صندل های طبی; تحرک برابر برای افراد ایجاد میکنند; درد مزمن پا و مسائلی مانند کف پای صاف ، التهاب غلاف کف پا ، پینه ، خارپاشنه و … نه تنها حرکت افراد را کند میکنند; بلکه

میتوانند شخص را از قدم زدن با دیگران باز دارند. صندل طبی جادار و مجهز به تشک بادی میتواند فرد را به تحرک عادی برگرداند.

مشخصات صندل طبی مناسب

صندل طبی مناسب چه ویژگی دارد ؟ این سوالی است که شاید شما در هنگام خرید صندل طبی به آن فکر کرده باشید .کف صندل طبی طوری طراحی شده است که قوس کف پا را به خوبی در بگیرد و از این قسمت پشتیبانی کند. این شکل طراحی مانع از بروز خستگی در عضلات شده و احتمال گرفتگی آن ها و ظاهر شدن تاول ها را کمتر می کند. کفی طبی صندل نیز باید جاذب و با قابلیت تبادل هوا باشد. و همچنین پوشش پارچه‌ای داشته باشد. تا احتمال عرق کردن یا لیز خوردن کاهش پیدا کند.

پاشنه صندل طبی 

به هیچ عنوان نباید ارتفاع پاشنه صندل شما از ۴ سانتی متر بیشتر شود. این عدد که با انجام تحقیقات دقیق به دست آمده است. باعث می شود کمترین فشار به پاها، ران ها و کمر وارد شود. کفش های پاشنه بلند به میزان بسیار زیادی فشار بر پاشنه پا را افزایش می دهد. که میزان آن تا هفت برابر حد معمول اندازه گیری شده است. پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث می شود وزن بدن به طورمساوی روی پاها تقسیم نشود. که این موضوع باعث کوتاه تر شدن عضلات ساق پا و ضخیم تر شدن تاندون های می شود.

بیشتر بخوانید : فواید صندل طبی  

تناسب و اندازه صندل طبی 

برای پیدا کردن یک جفت صندل طبی  راحت، اندازه و تناسب یک فاکتور مهم و تاثیرگذارروی تصمیم‌گیری است. اندازه پا باید اندکی کوچکتر از زیره صندل باشد و پا نباید از جلو، کناره ها یا پشت صندل بیرون بزند. مطمئن شوید که قسمت جلوی صندل، جای کافی برای جا گرفتن عرض تمام انگشتان پا را دارد. اگر هم اندازه صندل زیاد از حد بزرگ باشد، پاها داخل آن لیز می‌خورد و همین امر می‌تواند منجر به بروز تاول روی انگشت‌ها ، پاشنه یا حتی کف پا شود.

جنس صندل طبی 

جنس چرم صندلهای طبی یا بندهای پارچه‌ای کمک می‌کنند پاها نفس بکشند و از تاول زدن جلوگیری می‌کنند. بندهای رویه صندل اگر از جنس نایلون یا پولی‌اورتان باشند .برای استفاده در آب مناسب هستند.

 جنس رویه صندل طبی

 جنس رویی صندل طبی باید طوری باشد که تهویه داخل صندل برقرار باشد. این تهویه برای عرق نکردن پا ضروری است.

چگونه صندل طبی خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب صندل طبی مناسب پس از مشورت با پزشک باید نکات زیر را هم در نظر بگیرید:
پوشیدن صندل طبی که کفی آن سفت، ضخیم و غیر منعطف است می‌تواند از مفاصل پا محافظت کند و از درد و آسیب‌دیدگی آن جلوگیری کند.
صندل‌های طبی باید کمی بزرگ‌تر از کفش‌های معمولی باشند زیرا در هوای گرم و مرطوب، پا متورم می‌شود
صندل‌های بندی مناسب‌تر هستند زیرا بیمار می‌تواند آن را مطابق با پای خود نتظیم کند.
صندل‌هایی که دارای بند پاشنه هستند به کاهش فشار مکانیکی مفاصل و تاندون‌ها کمک می‌کنند و بیمار احساس راحتی بیشتری می‌نماید.
افرادی که صافی کف پا یا خار پاشنه دارند باید از کفش‌هایی استفاده کنند که قوس مناسبی دارند.

هنگام خرید صندل طبی باید از راحت بودن پا در آن اطمینان حاصل کنید. روز اول فقط یک ساعت، روز دوم دو ساعت، روز سوم سه ساعت آن را بپوشید و به همین ترتیب ادامه دهید تا هنگام پوشیدن آن کاملا احساس راحتی کنید. این فرایند از ایجاد دردهای جدید پا و ساق جلوگیری می‌کند و به این ترتیب مطابقت کامل پا و عضلات آن با صندل ایجاد می‌شود. پس از یک تا دو هفته باید بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی تمام طول روز از صندل استفاده کنید.


صندل طبی

خرید صندل طبی

صندل طبی cross

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *