مقالات جدید

محصولات ضروری فوریت‌های پزشکی برای تیم اورژانس

Essential emergency medical products for the emergency team محصولات ضروری فوریت‌های پزشکی برای تیم اورژانس

امروزه با روند رو به رشد مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، سوانح رانندگی، فراوانی حوادث و بلایای غیر مترقبه طبیعی و غیر طبیعی فوریت های اورژانس یکی از حیاتی ترین سیستم های مورد نیاز هر جامعه به شمار می آید . و باتوجه به اهمیت زیاد سیستم فوریت های پزشکی یکی از اساسی ترین نیازهای نظام سلامت جامعه تربیت افرادی با توانایی‌ها و صلاحیت‌های علمی و عملی ویژه است تا با آمادگی کامل در حساس‌ترین لحظات به یاری دردمندان بشتابند.

فوریت های پزشکی 

سیستم فوریت های پزشکی با بهره گیری از تجهیزات خاص و متخصصان زبده به صورت شبانه روزی و آماده ارائه خدمات به افراد نیازمند و در معرض خطر هستند . با توحه به حساسیت مقوله فوریت های اورژانس کلیه پرسنل مشغول به خدمت در سیستم فوریت های پزشکی ملزم به گذراندن دوره های آموزش فوریت های پزشکی هستند .

با توجه به رشد روز افزون جمعیت در کلیه مناطق دنیا و نیاز روز افزون به افزایش میزان خدمات فوریت های پزشکی ، استفاده از نیرو های کارآمد زبده می توانند تا حدودی از میزان اتلاف وقت ، انرژی و هزینه بکاهد . با توجه به محدودیت امکانات با به کارگیری افراد دوره دیده با تجربه و تخصص مناسب می توان از بسیاری اقدامات غیر ضرروری و صرف هزینه و انرژی جلوگیری کرد .

برای مثال با استفاده از اپراتورهای متخصص که وظیفه پاسخگویی به تماس های دریافتی را به عهده دارند در بسیاری موارد می توان با ارائه راهنمایی ها لازم از اعزام بی مورد آمبولانس و نیروهای فوریتهای پزشکی به مکان جلوگیری به عمل آورد و یا در موارد بسیار حساس با ارائه راه کار ها و راهنمایی های موثر تا رسیدن نیروهای فوریت های پزشکی در محل وقوع حادثه از بروز حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آورد .

 محصولات ضروری فوریت‌های پزشکی برای تیم اورژانس

تیم آمبولانس یا تکنسین‌های اورژانس مهم‌ترین بخش ‌خدمات پزشکی اورژانس است، چرا که با بیماران و آسیب دیدگانی مواجه هستند که احتیاج به ارائه خدمات حیاتی در سریع‌ترین حالت ممکن دارند. تیم آمبولانس اولین بخش از تیم پزشکی هستند که در حوادث حاضر می‌شوند.

آنها باید به طور مناسب برای ارائه مراقبت‌های پزشکی اولیه، اغلب نجات دهنده، برای انواع حوادث و شرایط اضطراری مجهز باشند. آمبولانس‌‌ها باید آماده باشند تا امدادگران اولیه بتوانند هر نوع موقعیت اضطراری را مدیریت کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر مامور خرید تجهیزات اورژانس یا مدیر مرکز خدمات اورژانس هستید پیش از خرید تجهیزات اورژانس این مطلب طب تولید را از دست ندهید.

۱۰محصولات ضروری و حیاتی تجهیزات اورژانس

  • قیچی اورژانس
  • کیت اکسیژن اضطراری
  • ونتیلاتور قابل حمل
  • پتو
  • لوازم تروما
  • ابزارهای ارزیابی بیمار
  • مانیتور/دفیبریلاتور ECG
  • تجهیزات مراقبت از زخم
  • برانکارد تاشو
  • تجهیزات حفاظت فردی

اکثر پاسخ دهندگان اورژانس نه تنها به محصولات پزشکی برای مراقبت‌های معمول نیاز دارند، بلکه احتمالاً به طور منظم با مدیریت تروما نیز مواجه خواهند شد. بهترین آمبولانس‌ها و کیت‌های اورژانس باید شامل اندکی از همه چیز باشد – لوازم مراقبت اولیه، تجهیزات نظارت و گزارش، لوازم تروما و موارد اولیه مانند نوار چسب، قیچی پزشکی و بانداژ.

شما باید با تیم خود کار کنید و بهترین قضاوت خود را به کار ببرید زیرا نمی‌توانید همه چیز را در آمبولانس بگنجانید و کیت‌ها به سرعت بسیار سنگین و دست و پا گیر می‌شوند. بنابراین با ارزیابی درست، مطمئن شوید که آنچه به طور معمول تیم اورژانس واقعاً به آن نیاز دارد داخل آمبولانس هست.

برخی از محصولات مهم پزشکی اورژانسی هستند که باید مطمئن شوید که همیشه در دسترس تیم‌های پزشکی اورژانس باشند. هر یک از این محصولات اورژانسی به اولین پاسخ دهندگان کمک می کند تا مراقبت‌های اورژانسی پزشکی استثنایی را در اوج شرایط بحرانی ارائه دهند.

  • قیچی اورژانس

هنگامی که زمان کوتاه است و خطرات هر لحظه بیشتر و نزدیک‌تر می‌شوند، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی یا EMT ها ممکن است مجبور شوند برای ارائه خدمات پزشکی نجات دهنده، لباس‌های بیمار را پاره کنند. برای همین قیچی برای تکنسین‌های اورژانس وسیله‌ای حیاتی است. آنها به قیچی اورژانس نیاز دارند که به اندازه کافی بادوام باشد و بتواند پاسخگوی نیاز روزانه باشند.

اگر مسئول خرید وسایل تیم اورژانس آمبولانس هستید قیچی انتخاب کنید که لبه‌های برش دندانه‌دار و بدون لغزش و دسته‌های بزرگ داشته باشد تا در دست گرفتن و استفاده از آن برای تیم شما آسان باشد. این قیچی‌ها انواع مختلف در قیمت‌های مختلف دارند، از قیچی‌های بسیار ساده تا پیچیده‌تر که عملکردهای اضافی مانند برش حلقه و شیشه‌شکن را ارائه می‌دهند، یا برخی که شامل ابزارهای اضافی مانند آچار هستند. این نوع قیچی‌های سنگین معمولاً می‌توانند در صورت لزوم چندین لایه لباس را به طور همزمان برش دهند.

  • کیت اکسیژن اضطراری

برای بیمارانی که مشکل تنفسی پیدا کردند، اکسیژن و تنفس‌های نجات بخش به کمک کپسول اکسیژن اضطراری انجام می‌شود. این کیت‌های اکسیژن شامل یک ماسک و لوله ، دریچه کیسه‌ای برای جلوگیری از هیپوکسی است – وضعیتی که ناشی از گردش ناکافی اکسیژن در سراسر بدن ایجاد می‌شود- و کپسول اکسیژن است.

اندازه این کیت‌ها برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان متفاوت است پس هر آمبولانس احتیاج به تمام اندازه‌ها برای گروه‌های سنی مختلف دارد. این دستگاه به کپسول یا سیلندر اکسیژن متصل می‌شود و سپس هنگامی که ماسک روی صورت بیمار قرار می‌گیرد، تکنسین اورژانس دستگاه را می‌فشارد تا اکسیژن به ریه‌های بیمار جریان یابد. شما همچنین به یک رگولاتور با فشار سنج و یک فلومتر کارآمد نیاز دارید.

  • ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی

ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی یک وسیله قابل حمل برای انتقال مکانیکی هوا به داخل ریه‌های بیمارانی است که مشکل تنفس پیدا کردند و نمی‌تواند بدون کمک دستگاه به اندازه کافی اکسیژن به خون‌شان برسانند. این در اصل یک سیستم پشتیبانی زندگی قابل حمل است. تیم شما باید بداند که چگونه تنظیماتی را که سرعت و عمق تهویه‌های داده شده توسط ونتیلاتور را کنترل می‌کند،

به درستی تنظیم کند. مطمئن شوید که تیم شما آموزش های مناسبی را دریافت کرده و با تمام جنبه‌های اجرای دستگاه آشنا و مسلط است. امروزه طیف گسترده‌ای از ونتیلاتورهای قابل حمل را با تنظیمات مختلف داریم. برخی از آنها اعلان‌های روی صفحه را ارائه می‌دهند که به تیم اورژانس کمک می‌کند مراحل و اندازه‌گیری‌های مناسب را برای کمک به محافظت از سلامت و ایمنی بیمار انجام دهند. همچنین یک ونتیلاتور قابل حمل به یک کپسول اکسیژن متصل است.

  • پتو

یک پتوی یکبار مصرف مسلماً یکی از مهمترین ملزومات برایتیم اورژانس شما است. بدون توجه به سطح آسیب، یک پتوی ساده مزایای زیادی برای قربانیان تصادفات و سوانح دارد. پتوها به جلوگیری از شوک و خنک شدن بیش از حد سریع بدن کمک می‌کنند و خطر عوارض زخم را کاهش می‌دهند و در شرایط سرد، خطر هیپوترمی (افت شدید دما بدن) را کاهش می‌دهند.

همینطور برای کسانی که آسیب‌های جزئی دارند، گرما و راحتی را پس از یک سانحه فراهم می‌کند. داشتن یک انبار سالم از پتوهای یکبار مصرف به تیم اورژانس امکان می‌دهد از بیماران در برابر عوامل بیرونی مثل دما و … محافظت کنند، و در صورت لزوم، مراقب حفظ حریم خصوصی بیمار و دیده نشدن بدن برهنه و آسیب دیده او باشند.

همچنین اگر تکنسین‌های اورژانس نیاز به جابجایی بیماران داشته باشند، داشتن پتو در دست می‌تواند به تیم کمک کند تا در صورت نیاز راحتی و بالشتک بیشتری ارائه دهند.پتوهای یکبار مصرف انواع مختلفی دارند: بعضی جنس‌ها بیشتر برای ایجاد گرما و محافظت در برابر عوامل تاثیرگذار مفید هستند.

از سوی دیگر، پتوهای نازک که به دستمال کاغذی مشهور هستند برای حفظ حریم خصوصی و پوشش بیمار، در صورت نیاز، بهترین گزینه هستند. پتوهای پشمی بیشترین گرما را ارائه می‌دهند و احساس راحتی بیشتری دارند.

  • لوازم تروما

این لوازم می‌تواند شامل همه چیز باشد، از بانداژهای اضطراری، مهر و موم‌های آسیب زخم قفسه سینه، آتل، باند و هر نوع تجهیزات پزشکی یا لوازمی که برای کند کردن یا توقف خونریزی جدی یا مسدود کردن ناحیه‌ای از ترومای نافذ طراحی شده است، باشد. باندهای اضطراری به طور خاص برای تثبیت جریان خون در صدمات ترومایی فاجعه بار طراحی شده‌اند.

آنها به عنوان همه چیز از پانسمان زخم گرفته تا اعمال فشار و … عمل می‌کنند. هر ثانیه از کار تیم اورژانس اهمیت حیاتی دارد بنابراین باید همه نوع بانداژ برای انواع استفاده‌ها دم دست‌شان باشد. از طرف دیگر تجهیزات ساکشن و هر نوع امدادرسانی برای زخم‌های قفسه سینه هم باید همراه تیم باشد.

  • ابزارهای ارزیابی بیمار

تیم اورژانس باید بتواند به سرعت و با دقت شرایط بیماران را پس از رسیدن به صحنه اورژانس ارزیابی کند تا بتواند خدمات پزشکی اورژانسی مناسب را ارائه دهد. در واقع، ارزیابی سریع وضعیت بیمار مهم‌ترین معیار برای انجام دقیق نوع درمان است. لوازمی مانند کاف فشار خون، گوشی پزشکی، دماسنج، مانیتور دی اکسید کربن و چراغ قوه پزشکی می‌توانند تیم تکنسین‌های اورژانس را با تجهیزات و لوازم پزشکی تشخیصی مناسب، برای ارزیابی علائم حیاتی و تصمیم‌گیری خوب در مورد نحوه پیشبرد درمان مسلح کنند.

  • مانیتور ECG و دفیبریلاتور

یک مانیتور ECG علائم حیاتی بیمار را ردیابی می‌کند. از دفیبریلاتور برای تثبیت ضربان قلب در بیمارِ در معرض ایست قلبی یا احیای یک بیمار تصادفی نیز استفاده می‌شود. با استفاده از این قطعه از تجهیزات پزشکی اورژانس، شما انتخاب‌های زیادی دارید، بنابراین باید با تیم خود در مورد اولویت ها و سطوح راحتی فناوری مشورت کنید.

ابتدایی‌ترین مدل‌های مانیتور ECG و علائم حیاتی کاملاً خودکار هستند – تیم امدادگران می‌توانند به سادگی مانیتور را به بیمار متصل کنند و پیام صوتی مانیتور را دنبال کنند. با این حال، نسخه‌های پیشرفته‌تری نیز وجود دارد که دارای ویژگی‌های اضافی نظارت بر بیمار و گزارش‌دهی هستند تا تیم اورژانس بتواند ECG بیمار را نظارت کند. دفیبریلاتور همراه را می توان برای شوک آریتمی قلبی استفاده کرد.

  • تجهیزات مراقبت از زخم

تیم تکنسین‌های اورژانس باید برای رسیدگی به انواع زخم‌ها آماده باشد، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که بسته‌بندی‌ها و بانداژهای اولیه در اندازه‌های مختلف، به‌علاوه گاز و نوار چسب سنگین در وسایل آنها وجود دارد. همچنین می‌توانید از پانسمان‌های هموستاتیک استفاده کنید تا مطمئن شوید امدادگران می‌توانند به سرعت و ایمن زخم‌ها را ببندند و بانداژ کنند.

در این دسته از لوازم اضطراری، ممکن است بخواهید لوازم شستشوی زخم و پماد آنتی بیوتیک را نیز بگنجانید تا زخم ها به طور موثر تمیز شوند و از عفونت پیشگیری کنید.جعبه کمک‌های اولیه پانسمان زخم‌ها باید شامل ابزارهای کوچکی مانند موچین، قیچی کوچک و فورسپس به عنوان بخشی از رویکرد مراقبت از زخم باشد.

در واقع، وقتی صحبت از تمیز کردن زخم‌ها به میان می‌آید، تیم امدادگران اورژانس ممکن است مجبور شود با خرده‌های فلز یا شیشه‌ای که در طی یک تصادف راه خود را به زخم باز کرده‌اند، برخورد کند. گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را با شستشو با آب از بین برد، اما در بیشتر مواقع، به تجهیزاتی مانند موچین‌های کوچک و فورسپس (به‌طور ایده‌آل با تیزی سوزن‌دار) نیاز دارند تا این موارد خارجی را از زخم‌ها جدا کرده و به جلوگیری از عفونت کمک کند.

  • برانکارد تاشو

در صورت نیاز به حمل و نقل بیمار، تیم تکنسین‌های اورژانس باید به یک برانکارد قابل حمل مجهز باشد. برانکاردها معمولاً در قالب جمع شونده یا رول آپ در دسترس هستند، بنابراین با تیم خود برای تعیین ترجیحات آنها و اطمینان از انتخاب‌تان مشورت کنید و تصمیم بگیرید. برخی از تیم‌ها ترجیح می‌دهند از تخته‌های تروما/نخاعی استفاده کنند، که می‌تواند حمایت سفت و سختی را برای بیمارانی که ممکن است آسیب‌های نخاعی یا تروما دارند، ارائه دهد.

  • تجهیزات حفاظت فردی

علاوه بر تثبیت و درمان بیمارها، امدادگران نیز باید تجهیزاتی داشته باشند که از خود محافظت کنند. اطمینان حاصل کنید که وسایل نقلیه اورژانسی شما با تجهیزات محافظ شخصی مانند دستکش، محافظ چشم و ماسک مجهز شده‌اند. این کار باعث می شود که تیم شما بی هیچ ترسی از خطر و عفونت و بدون توجه به ماهیت یا وضعیت بیمار از او محافظت کنند. به دلیل ماهیت یکبار مصرف لوازمی مانند دستکش و ماسک چندین منبع را بررسی کند و بهترین‌ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *