مقالات جدید

پرکاربردترین وسیله تزریق در تجهیزات پزشکی

The most widely used injection device in medical equipment پرکاربردترین وسیله تزریق در تجهیزات پزشکی

 همانطور که می دانید امروزه، در علم پزشکی، هدف درمان و بهبود وضعیت بیمار است. و به منظور انجام این کار، یکی از ساده ترین و پر استفاده ترین روش ها، انجام تزریقات است. که در این روش، دارو ها به طور مستقیم، وارد بدن می شوند تا بتوانند تاثیرات بسیار زیادی را در خصوص بهبود وضعیت بیمار داشته باشند. ست سرم نیز یک پک از چندین قطعه تجهیزات پزشکی است که با سر هم کردن آن ها، می توان عملیات تزریق را به خوبی انجام داد. جالب است بدانید که ست سرم ، ابزار و تجهیزات پزشکی ای هستند که از آن ها برای تزریقات مستقیم داخل وریدی و همچنین تزریقات مستقیم به رگ استفاده می شود. اما باید اشاره کنیم که به منظور انجام تزریقات، باید نکات مهم این حرفه را بدانید. چرا که کوچک ترین خطا در خصوص انجام تزریقات، می تواند خطرات بسیار زیادی داشته باشد.
درون ست سرم انواع مختلفی از لوازم و تجهیزات پزشکی قرار دارد. در ادامه این مطلب، اجزا تشکیل دهنده ست سرم را معرفی کرده ایم :
درون ست سرم چه چیزهایی وجود دارد؟
ست سرم ، دارای قطعاتی است که هر کدام از آن ها، وظایف مهمی را بر عهده دارند. در لیست زیر تمامی اجزاء تشکیل دهنده ست سرم و همچنین ویژگی ها و مشخصات ست سرم را معرفی کرده ایم.
 گیره غلتکی
اگر تا به حال سرم زده باشید، متوجه وجود یک غلتک که به سیم سرم متصل است شده اید. گیره غلتکی کی از مهم ترین اجزاء تشکیل دهنده ست سرم و وسایل تزریق می باشد. این قطعه به منظور کنترل مقدار مایع سرم مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت، با چرخاندن آن به دو طرف می توان میزان خروجی سرم را به اندازه دلخواه تنظیم کرد. لازم به ذکر است که در هنگام استفاده از ست سر، دقت کنیم که گیره غلتکی که درون این ست وجود دارد، رو به بالا قرار داشته باشد. این مساله نشان دهنده این است که درون لوله این سرم هیچ هوا و مواد آلوده ای وجود ندارد.
محفظه سرم
یکی از مهم ترین اجزاء وسایل تزریق که در ست سرم قرار دارد، محفظه آن می باشد. محفظه سرم به قطعه ای می گویند که درست در زیر کیسه مایع سرم قرار گرفته و در نهایت، قطره های خارج شده از کیسه سرم را نشان می دهند. از مهم ترین و اصلی ترین وظایف و کاربرد هایی که محفظه سرم دارد، کمک به کنترل کردن میزان مایع خروجی از سرم است. شما می توانید با شمارش تعداد قطره های خروجی از کیسه سرم در یک دقیقه، به راحتی، خروجی آن را کنترل کنید.
پورت تزریق (درگاه تزریق)
درگاه یا پورت تزریق، به درگاهی گفته می شود که از آن می توان به منظور انجام تزریقات اضافی به بدن استفاده کرد. به بیان بهتر، باید اشاره کنیم که درون هر ست سرمی، یک قطعه ای وجود دارد، که اگر نیاز به انجام تزریقات اضافی، و یا استفاده از دارو های دیگر برای بهبود حال بیمار بود، این تزریقات از طریق این درگاه صورت بگیرد، و همراه با وارد شدن مایع سرم درون بدن، انواع مختلفی از دارو های دیگر نیز وارد بدن شود.
گیره اسلایدی
یکی دیگر از قطعات موجود در ست سرم، گیره اسلایدی می باشد. گیره ای که عموما، در این ست ها قرار می گیرد و از آن به منظور قطع کردن جریا خروجی سرم استفاده می شود. در واقع باید اشاره کنیم که با توجه به این که وجود گیره غلتکی، می تواند به شما در خصوص قطع کردن مواد سرم کمک کند، اما با این حال، باید اشاره کنیم که گیره غلتکی نیز یکی از ابزار هایی است که می تواند به شما در خصوص قطع کردن مایع سرم کمک کند.

  برای مشاهده  و خرید تجهیزات پزشکی کلیک نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *