مقالات جدید

گوشی پزشکی مناسب معاینه اطفال

گوشی پزشکی مناسب معاینه اطفال

گوشی پزشکی مناسب معاینه اطفال وسیله ای است با دقت و حساسیت بالا که پزشک متخصص اطفال از طریق آن صدای قلب نوزاد را می شنود. این وسیله از بهترین مواد اولیه برای مقاومت زیاد و جلوگیری از ایجاد حساسیت در اطفال ساخته می شود و سبک و دارای قابلیت حمل آسان می باشد.قبل از مطالعه این بخش کمی با تاریخچه گوشی پزشکی آشنا شوید.

تاریخچه گوشی پزشکی 

سال 1816
گوشی پزشکی در سال 1816 توسط Rene Laennecاختراع شد .این گوشی دارای یک لوله ی چوبی ویک پارچه بود.
دلیل تولید این گوشی این بود که او دوست نداشت برای شنیدن صدای ضربان قلب زنان گوش  خود را روی سینه ی آنان قرار دهد.

سال 1840

Golding bird در سال 1840 گوشی پزشکی را با یک لوله انعطاف پذیر ساخت.

سال 1852

Somerville Scott Alison  در سال 1858 یک گوشی پزشکی را اختراع کرد، که امکان شنیدن و مقایسه ی  صدا را از دو مکان مختلف می داد

سال 1940

در سال 2004 گوشی پزشکی الکترونیکی با نام تجاری Philips توسطAndromed تولید شد.گوشی پزشکی مدل Sprague-Rappaport سنگین و کوتاه و ظاهری قدیمی داشت. لذا در این بین تغییراتی روی آن صورت گرفت. به این صورت که در سال 1960، Littman  گوشی پزشکی را در جهت سبک شدن بهبود بخشید

ودر نهایت در سال 1999 نیز، Deslauriers  تغییراتی را در جهت مثبت روی گوشی پزشکی انجام داد. به این صورت که صداهای خارجی را که به گوشی نفوذ می کرد را حذف کرد. 

گوشی پزشکی

گوشی پزشکی مناسب اطفال

استتوسکوپ یا گوشی پزشکی اطفال وسیله ای است که برای شنیدن صداهای داخل بدن کودک مانند صدای قلب، ریه و صدای خون در عروق مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این هنگام اندازه گیری فشار خون اطفال به کمک فشارسنج عقربه ای اطفال، از این وسیله نیز برای شنیدن صدای قلب کمک گرفته می شود. گوشی پزشکی دارای بخش های زیر می باشد:

*قسمتی که بر روی بدن قرار می گیرد و دارای دو بخش دیافراگم و بل برای شنیدن صداهایی با فرکانس های بالا و پایین استفاده می شود
*قسمتی که وارد گوش پزشک شده و صدا را به گوش پزشک می رساند
*لوله ای که دو قسمت قبل را به هم وصل کرده است

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی پزشکی نوزادان جنس آن است. لبه ی دیافراگم از ماده ای ساخته شده است که با قرار گرفتن بر روی بدن بیمار از انتقال سرما به بدن و ایجاد ناراحتی جلوگیری می کند. به علاوه قسمت های غیر فلزی گوشی پزشکی باید از مواد بدون لاتکس ساخته شوند تا از ایجاد هر گونه حساسیت پوستی در اطفال جلوگیری به عمل آید.

قسمت های فلزی دستگاه معمولا از جنس استیل ضد زنگ هستند و با داشتن مقاومت بالا، در رطوبت دچار زنگ زدگی و آسیب نمی شوند. بخشی که وارد گوش پزشک می شود باید قابل تعویض باشد. زیرا با توجه به ساختار متفاوت گوش افراد، باید این بخش به گونه ای انتخاب شود که کاملا در گوش پزشک قرار گرفته و از ورود صداهای اضافی محیط به گوش جلوگیری کند.

برای مشاهده و خرید روی کلمه گوشی پزشکی کلیک نمایید .


گوشی پزشکی

گوشی پزشکی اطفال

خرید گوشی پزشکی اطفال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *